Jakie są rodzaje ładowarek EV?

pexels-stacja-ladowania-pojazdow

Można wyróżnić trzy główne rodzaje ładowarek dla pojazdów elektrycznych (EV):

Ładowarki AC (prądu zmiennego) - są to ładowarki, które pobierają prąd zmienny z sieci energetycznej i przekształcają go na prąd stały, który jest przekazywany do akumulatora samochodu. Ładowarki AC występują w różnych wariantach mocy, począwszy od ładowarek o mocy 3,7 kW, które są zwykle stosowane w gospodarstwach domowych, do ładowarek o mocy do 43 kW, które są stosowane na stacjach ładowania.

Ładowarki DC (prądu stałego) – są to ładowarki, które pobierają prąd stały z sieci energetycznej i przekazują go bezpośrednio do akumulatora samochodu. Ładowarki DC są zwykle bardziej wydajne niż ładowarki AC i pozwalają na szybsze ładowanie samochodu. Ładowarki DC są zazwyczaj instalowane na stacjach szybkiego ładowania, z mocą od 50 kW do 350 kW.

Ładowarki indukcyjne – są to ładowarki, które umożliwiają ładowanie akumulatora pojazdu poprzez indukcję magnetyczną, bezpośrednio z podłoża, na którym stoi samochód. Ładowarki indukcyjne są stosunkowo nową technologią i obecnie stosowane są głównie w eksperymentalnych projektach badawczych.

W ramach ładowarek AC i DC, możemy wyróżnić również różne typy wtyczek i gniazd ładowania, w zależności od producenta samochodu i standardów, z którymi dany pojazd jest kompatybilny. – Na przykład, popularne w Europie wtyczki ładowania to Type 2 (AC) oraz CCS Combo 2 (DC), a w Ameryce Północnej popularnym standardem ładowania DC jest CHAdeMO - wskazuje Krzysztof Ptak z Res Nova Biuro Projektowe, które zajmuje się projektowaniem stacji ładowania pojazdów elektrycznych..

Możliwość komentowania jest wyłączona.